Postmodernizm ve İslam

Sayfa Sayısı: 392

Baskı Yılı: 2017

Dili: Türkçe

Yayınevi: Vadi Yayınları

ISBN: 9786055830557

Tekrar Basılan Kitap

Abdullah Topçuoğlu, Yasin Aktay

Postmodernizm ve İslam

Kuşkusuz postmodernizmi, öncelikle, ikinci dünya savaşı sonrası ve özellikle son 20-30 yıldır siyasal, kültürel ve toplumsal yaşamda meydana gelen köklü değişimlerin klasik sosyolojik çerçeveleri zorlamış olmasıyla alakalı görmek gerekiyor.

Satın Al

ÖNSÖZ

Günümüzde postmodernizm ve İslam arasındaki ilişkinin ne türden bir ilişki olduğunu sormaya haklı olarak bizi yönlendiren bir çok nedenimiz vardır. Bu nedenlerin başında, postmodernizme yönelik İslami çevrelerin yoğun ilgisinin yanında; belli tanımlarıyla postmodernizmin, aynı paralelde yükseliş içinde bulunan İslami canlanma hareketleriyle değişik düzeylerde cereyan eden temaslarıdır. Burada postmodernizmin, özellikle, ”belli tanımlarıyla” diyoruz, çünkü gerçekten de postmodernizm denildiğinde, artık yaygın olarak ilk akla gelen şey, bir bakıma modernizmi niteleyen bir unsur, onun tanımındaki belirsizlikler yumağı olmuştur. Biz bu derlemede bu belirsizlik yumağını açacak bir girişime ön ayak olmayı hedeflemiyoruz. O zaman, herkesin yaptığı belli bir tanımını işlemsel olarak kabullenip analizlerimizi bunun üzerinde mi temellendireceğiz? Bir bakıma öyle. Ama ondan önce yapmamız gereken, yine bu tanımlamadaki çeşitliliklere veya çeşitlere dayanan belirsizliğe referansla, bu belirsizliğin modernizmin veya modernliğin tanımındaki belirsizliklerle aynı kökene ait olduklarını göstermektir.

YAZAR HAKKINDA

Abdullah Topçuoğlu
Abdullah Topçuoğlu kimdir?

1955 Konya doğumlu. Lise Eğitimini Konya’dan aldıktan sonra, 1974’de ODTÜ Sosyoloji Bölümüne kaydoldu, 1980’de mezun oldu. 1981 Kasımından bu yana Selçuk Üniversitesinde Öğretim Üyesi olarak çalışmalarını sürdürmektedir. 1990’da ”Konya’daki Büyük Sanayiciler; Sosyolojik Bir Araştırma” isimli çalışmasıyla doktorasını tamamladı. Değişik dergilerde yayınlanmış bir çok makalesi bulunan Topçuoğlu’nun yayınlanmamış ”İletişim Kuramları ve Yabancılaşma” isimli bir çalışması var. Yazar şu anda ”Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm” isimli bir derleme (Yasin Aktay’la beraber), E.Durkheim’dan (yine Yasin Aktay’la beraber) ”Dinsel Yaşamın Temel biçimleri ve Toplumda İş Bölümü” isimli eserlerin Türkçeye çevirisi üzerinde çalışmaktadır.

Yasin Aktay
Yasin Aktay kimdir?

1966 Siirt doğumlu. ODTÜ Sosyoloji Bölümü’nde 1990’da lisans; 1993’te yüksek lisans; 1997’de de doktorasını bitirdi. 1999 yılında Uygulamalı Sosyoloji Anabilim dalında doçent, 2005 yılında da Kurumlar sosyolojisi Anabilim dalında profesör oldu. 1992 Eylül’ünde araştırma görevlisi olarak girdiği Selçuk Üniversitesi Sosyoloji Bölümü’nde halen öğretim üyesi. 2001 ve 2004 yıllarında ABD’nin değişik üniversitelerinde araştırtmalar yapıp ders veren Aktay, 1991 yılında bir grup arkadaşıyla birlikte çıkarmaya başladığı Tezkire dergisinin ve 2002 yılında yayımlanmaya başlanan Sivil Toplum dergisinin editörlüğünü yaptı. 2011 yılında TV Net’de başladığı Bakışaçısı programını hazırlamaya devam ediyor. Aynı zamanda TRT Arapça’da da Beyne’turas ve’l Hadasa programını da sunmaya devam ediyor. Yurt içi ve yurt dışında birçok dergide makaleleri yayınlanan birçok araştırma projesinde yer alan Aktay halen Yeni Şafak Gazetesinde de köşe yazısı yazmakta, aynı zamanda Ankara’da bulunan Stratejik Düşünce Enstitüsü’nün Onursal Başkanlığını yürütmektedir.

AKTAY’IN YAYIMLANMIŞ KİTAPLARI:

Önce Söz Vardı: Yorumsamacılık Üzerine Bir Deneme (E. Göka ve A. Topçuoğlu ile, Vadi, 1995)
Postmodernizm ve İslam, Küreselleşme ve Oryantalizm (A. Topçuoğlu ile, 1996);
Din Sosyolojisi (M. Emin Köktaş ile, Vadi, 1998);
Türk Dininin Sosyolojik İmkânı: Alevilik ve İslam Protestanlığı (İletişim, 1999)
Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: İslamcılık (İletişim, 2004);
Küresel Kentleşme: Konya Örneği (Konya SAM, 2006).
Korku ve İktidar: Komplo Üretimi ve elit Tahakkümü (Pınar, 2010)
Türk Sosyolojisinin Tarihine Eleştirel bir Katkı (Küre 2010);
Tarihbozumu: Tarih sosyolojisi ve tarih bilinci (2010)
Türkiye’de Ortak bir Kimlik olarak Ötekilik (2010)
Karizma Zamanları: 28 Şubat’tan 27 Nisan’a AK Parti ve Türk Siyaseti (2011)

ÇEVİRİLERİ

İngilizce’den;

Max Weber ve İslam: Eleştirel Bir Yaklaşım, Bryan S. Turner (Vadi, 1991)
Akıl ve Toplumun Özgürleşimi, Ahmet Çiğdem (Vadi, 1992)
İslam Toplumları Tarihi, Ira Lapidus (2 cilt, İletişim, 2002, 2010)

Arapça’dan;

Tarih, Felsefe, Siyaset Konuşmaları, Muhammed Arkoun (vadi, 2000)

önerilenler

önerilenler